Indholdsfortegnelse
Problemstilling
Afgrænsning
Metode evt. Jacob Nielsen – godt webdesign / Snitker – brug brugerne
Virksomheden – hvem er Metapol
Målgruppe - hvad kendetegner mere præcist målgruppen
Referencer
Branding af Metapol – hvordan ønsker Peter at Metapol skal fremstå?
Vision
Swot/Tows
Sidens formål
Design af indhold/kommunikation
Design af webside
Brugervenlighed/struktur
Brugergrænseflader
Sitemap
Brugerundersøgelser /fokusgrupper – baggrund for og resultater
Overvej og undersøg:
Hvad er målgruppens forventninger til en hjemmeside, hvilke informationer har de brug for, hvad kan fange deres interesse i fht. at hyre Peter til opgaver?
Tale med Metapols målgruppe / tidl. kunder evt. fokusgr. om webdesign/indhold
Designet skal visuelt appellerer til virksomheder som søger en kreativ og nytænkende samarbejdspartner. Hvad kendetegner virksomheder, som søger dette, og hvordan laver man et design, der visuelt appellerer til dem?
Igen ud og tale med målgruppen!
Hvilke funktioner skal hjemmesiden udfylde i virksomheden?
Hvem skal bruge hjemmesiden? - nye kunder, eksisterende kunder, tidligere kunder?
Hvad er den overordnede strategi for fremtiden?
Forslag til litteratur:
Jacob Nielsen: godt webdesign
Snitker: Brug brugerne – og skab mere brugervenlige sites
Niederst Robbins, J. Learning Web Design. A Beginner’s Guide to (X)HTML, Style Sheets, and Web Graphics (3. ed.). Beijing: O’Reilly.
Krug, S. Don’t Make Me Think! A Common Sense Approach to Web Usability (2nd ed.). Berkeley, Calif: New Riders.
+ artikler fra komp. vedr. webdesign og branding
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar